Здесь будут выкладываться последние версии плагина для MetaMod - Dproto.
Список изменений - 0.9.87:
- Fixed steamid generation for Steamclient 2009
0.9.86:
- Fixed: VAC Status was always "protected" on Windows servers.
- Moved all options to configure fakeplayers detector to dproto.cfg
- Update sample amxx plugins.
Список изменений - 0.8.73:0.8.73:
- Added quick fix for vulnerability in netchan's fragment parser
- Enhanced detection of fakeplayers (against Argentinian haxxxorz)
0.8.68:
- Improvements/bugfixes in fakeplayers/packet flood detection code
- AMXX API and example plugins updated
- Fixed bug with cid_AVSMP, it was always 1
- Added useful commands for threats monitoring, check Readme.txt
0.8.65:
- bugfix, bugfix, bugfix, bugfix....
- Added support for AVSMP clients
0.8.61:
- fix for random svc_bads on connect
0.8.60:
- proper bots detection method in fakeplayers detector
0.8.59:
- fixed problems with AMD engines
- fixed hybrid answer mode
- fakeplayers detector won't kick and ban bots anymore
0.8.58:
- fixed crash when working with bans DB (banid)
- fix in new revEmu auth code
0.8.57:
- project moved to new versioning system; version format for now is MAJOR.MINOR.REVISION
- added support for latest linux engine.
- added support for new revEmu/SteamClient2009 clients
- added config options to set first prefix of steamid for clients. For example, revEmu clients may be marked as STEAM_4_0_xx
- added 2-level protection against all kinds of fake players
- added protection against flooding server with connectionless (PlayerList, ServerInfo, Rules) queries.
- added option (HLTVExcept_IP) to allow HLTVs from specified address to
join the server even if cid_HLTV is 5 (deprectated). May be useful if
you using HLTVReport plugin, but you dont want to allow another HLTVs to
join your server.
- Source code will not be available anymore.
- (untested) "The VAC problem" (when VAC banned clients are able to join server) should be fixed.
Список изменений - 0.4.8:
0.4.8:
- fixed problem with dropping clients with "Unknown HLTV Type" message
- fix in anti-svc_bad code, it should work fine now
0.4.7:
- fixed: old WON clients (CS patch 21 and lower) unable to join server
0.4.6:
- fixed NET_SendPacket error that appears when server tried to drop deprecated client
0.4.5:
- implemented fix for "Server failed to transmit file AY&SY" kind of svc_bad's
- UTF8 Chat/Nicknames support completely removed (will add it to another plugin)
- Userinfo filter removed because it does not needed anymore (it was a temporary fix for svc_bad's)
- added separate AuthProvider (dp_r_id_provider cvar) constant for HLTV (check amxx/dp_test.sma)
- fixed GameNameChanger plugins under Windows.
- There are a lot of changes in dproto.cfg. Old configs won't work with this version.
0.4.3:
- Using on-the-fly offsets searching for patching.
- dproto now supports all existing (and hopefully future) p48 engines for Windows and Linux (including engine_
amd.so/engine_i486.so).
- Fixed vulnerability in SV_ParseVoiceData() used by hlds_vcrash exploit.
0.4.1:
- hlds_fuck exploit fixed.
- temporary fix for hlds_vcrash exploit: Patched
swds.dll/engine_i686.so, uploaded
here and
here.
Небольшой F.A.Q.
Q: Что такое Dproto?
A: Это плагин под MetaMod,
решающий проблему мультипротокола (позволяющий людям заходить на сервер
как с лицензии Steam (48 protocol), так и с пиратки Non-Steam (47-48)) и
эмулирующий SteamID для NoSteam-клиентов. Имеет гибкую систему настроек
и богатые функциональные возможности.
Если вы хотите чтобы у вас генерировался уникальный ID по номеру жесткого диска - используйте этот клиент. Можете рекомендовать его друзьям и посетителям сервера. На сегодняшний день это лучший клиент.
Q: Какие операционные системы поддерживает Dproto?
A: Поддерживаются как WIN, так и *NIX операционные системы.
Q: Что нужно для работы Dproto?
A: Для правильной работы Dproto нужно следующее:
- чистые (рекомендуется) или пропатченные (если нет других под рукой) с помощью VUP библиотеки engine_.
- metamod 1.19 или 1.19p32.
Q: Как устанавливать? Че куда кидать?
A: Архив с Dproto содержит следующие папки:- amxx - здесь находятся исходники amxmodx плагинов. Толку от них мало, поэтому их устанавливать не нужно.
- bin - здесь находится сам плагин. данный плагин кидаем в
<gamedir>\addons\dproto и прописываем путь к нему в
metamod/plugins.ini
- src - здесь лежат исходники dproto. Это на случай, если вы шарите в программировании.
Примечание: начиная с версии 0.8.57 dproto распространяется с закрытым исходным кодом.
И файлы:- dproto.cfg - основной конфигурационный файл. его кидаем в корневую папку сервера (там где лежит hlds.exe)
- Readme.txt - инструкция на английском. Обязательно прочитайте ее, т.к. там описаны некоторые нюансы, о которых не упоминается в этой статье.
Официальная страничка
Для Linux советуется запускать сервер с параметрами "./hlds_run -binary ./hlds_i686"
Ниже обсуждаем появившиеся проблемы и способы их решения.